درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 05:50:3 FA | AR | PS | EN
سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون            در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم            






تاریخ نشر: 1399/02/13 - 17:51:0
تعداد بازدید: 699
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تشدید فقر، گرسنگی و شکاف طبقاتی در سایه سیاست‌های ترامپ در آمریکا
مطابق گزارش های منتشر شده، حدود 88 درصد ثروت جامعه آمریکا در اختیار دو دهک بالای درآمدی است، این در حالی است که بیش از 39 میلیون آمریکایی نیازمند دریافت کمک‌های غذایی دولت هستند.

 

فقر در آمریکا موضوع جدیدی نیست و تا کنون بارها از سوی کارشناسان و حتی برخی مقامات آمریکایی به ان اذعان شده است.

از جمله به تازگی، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفته است که 15 میلیون کودک در این کشور در فقر به‌سر می‌برند و حدود نیم میلیون انسان در این کشور نیز در خیابان می‌خوابند.

پیش از سندرز نیز، «ایلهان عمر» نماینده سومالیایی‌تبار و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از وضعیت اجتماعی حاکم بر ایالات متحده، به ۱۱ میلیون کودک در این کشور اشاره کرده بود که با گرسنگی دست به گریبانند. او گفت که چنین شرایطی را پیشتر در کمپ پناهجویان در کنیا تجربه کرده بود.

موسسه بروکینگز: فقر در آمریکا رو به افزایش است

حقیقتی در مورد اقتصادِ به اصطلاح شکوفای آمریکا وجود دارد که به ندرت در مورد آن بحث شده است: علی رغم رو به رشد بودنِ بازار آمریکا، فقر در آمریکا تبدیل به پدیده ای فراگیر شده است.

شمارِ خانوارهایِ چهارنفره ای که در آمریکا در طول سال کمتر از 25750 دلار به دست می آورند در مناطقی که طرفداران جمهوریخواهان و دموکرات ها و همچنین گروه های نژادی مختلف زندگی می کنند به شدت در حال افزایش است.

بر اساس تحلیلی که اخیرا یکی از نهادهای وابسته به "انیسیتو پژوهشیِ PEW" انجام داده، نرخ فقر در تمامی ایالت های ایالات متحده آمریکا در فاصله سال های 2016 تا 2018، تا 30 درصد افزایش یافته است.

حل مشکل فقر در آمریکا می تواند شکاف های سیاسی، نژادی، و جغرافیایی که انسجام و وحدت آمریکا را هدف قرار می دهند، از بین ببرد.

پریشانی و مشکلات اقتصادی در میان میان گروه ها و مناطق سیاسی مختلف آمریکا، نیازمند توجه است. بر اساس تحلیل های انیسیتو بروکینگز: میزان درآمد افراد در مناطقی که طرفدار جمهوریخواهان هستند از سال 2008، از 55000 دلار به 53000 دلار کاهش یافته است. با این حال در مناطق دموکراتیک نشین، درآمد متوسط خانوارها از 54000 دلار در سال 2008 به 61000 دلار در سال 2018 افزایش یافته است.

آمار رو به رشد فقر روستایی آمریکا

چشم انداز اقتصادی در مناطق روستایی آمریکا نیز بیش از پیش تیره و ناراحت کننده است. بر اساس آنچه "گروه خلاقیت و ابتکار اقتصادی" اعلام کرده:  پس از بحران اقتصادی سال 2008، مناطقی در آمریکا که جمعیتی کمتر از 100000 نفر داشتند، شاهد از دست دادنِ حدودا 17500 مورد کسب و کار بودند. اگرچه نرخ فقر روستایی در آمریکا از 18.4 درصد در سال 2013، به 16.4 درصد در سال 2017 کاهش یافته است،

با این حال، این میزان هنوز هم بالاتر از نرخ فقر در مناطق شهری آمریکا است که اکنون حدودا 12.9 درصد است.

بر اساس آمارها، "نرخ بهره وری/ Productivity rate" در مناطقی که طرفداران جمهوری خواهان در آن ها زندگی می کنند، کاهش یافته است. این تحول در شرایط و در اقتصادی اتفاق می افتد که دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا معتقد است آمریکا هرگز اقتصادی به این خوبی را در تاریخ خود شاهد نبوده است.

سیاست‌های ترامپ عامل افزایش فقر

مطابق گزارش های منتشر شده، حدود 88 درصد ثروت جامعه آمریکا در اختیار دو دهک بالای درآمدی است، این در حالی است که بیش از 39 میلیون آمریکایی نیازمند دریافت کمک‌های غذایی دولت هستند.

خط فقر برای یک خانواده آمریکایی 4 نفره متشکل از 2 بزرگسال و 2 کودک با درآمد سالانه 25 هزار و 750 دلار تعیین شده است.

سیاست های نادرست دولت ترامپ، از جمله کاهش مزایای رفاهی و دسترسی به بیمه درمانی برای اقشار فقیر و از سوی دیگر اصلاحات مالیاتی وی به نفع اقشار پر درآمد فرصت های مالی و ثروت های زیادی را برای شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان فراهم آورده که سبب افزایش اختلاف طبقاتی شده است.

در واقع با سیاست های ترامپ افراد ثروتمند در این کشور ثروتمند تر و افراد فقیر، فقیرتر شده اند، شعارها و رویکرد نژادپرستانه ترامپ و کاهش امتیازات اجتماعی چون بیمه نیز شرایط را تشدید کرده است.

به طوری که بر اساس نظرسنجی اخیر دانشگاه "مان موث" 53 درصد شهروندان آمریکایی تاکید دارند که خانوارهای کم درآمد و فقیر آمریکا از سیاست های دولت ترامپ هیچ سودی نبرده اند؛ از این رو بسیاری از آمریکایی ها از عملکرد اقتصادی حال و آینده دولت ترامپ به شدت ناامید هستند و از نظر آنها سیاست های دولت ترامپ سبب افزایش فقر و پایین آمدن سطح زندگی در خانواده های متوسط و روبه پایین شده است و شرایط را برای آنها سخت تر کرده است.

ناتوانی ۵۱ میلیون خانواده آمریکایی در تامین هزینه‌های اولیه

براساس گزارش منتشر شده سی‌ان‌ان در ششم خرداد ۱۳۹۷، نزدیک به ۵۱ میلیون خانواده آمریکایی از درآمد کافی برای تامین هزینه مواردی همچون غذا، بهداشت، مراقبت کودک، رفت‌وآمد و پرداخت قبض تلفن همراه برخوردار نیستند.

سی‌ان‌ان با اشاره به نتیجه تحقیقات موسسه « یونایتد وی- United way» که در زمینه همیاری با خانوارهای آمریکایی فعال استریال نوشته بود: طبق این گزارش، ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار آمریکایی زیرخط فقر به سر می‌برند و ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار دیگر نیز با محدودیت‌های مالی و استخدام با درآمدی اجباری و مختصر مواجه‌اند که کفاف یک زندگی امروزی را نمی‌دهد.

براساس گزارش یونایتد وی، آمارها نشان می‌دهد این وضعیت شامل ۴۳ درصد از مجموع ۱۱۹ میلیون خانوار آمریکایی است. ضمن آنکه ایالت‌های کالیفرنیا، نیومکزیکو و هاوایی بیشترین تعداد خانواده‌های فقیر و کم درآمد را در خود جای داده‌است.

در همین حال ۴۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی، از حداقل پس‌انداز ۴۰۰ دلاری برای پوشش هزینه‌های اضطراری و درمانی برخوردار نیستند؛ بیش از یک چهارم بزرگسالان آمریکایی به دلیل نداشتن توان مالی از انجام درمان‌های لازم صرف‌نظر کردند و ۴۳ درصد از خانوارهای آمریکایی قادر به تامین هزینه‌های ضروری زندگی همچون مسکن، غذا، درمان، مراقبت کودکان و حمل ونقل نیستند.
این معضل آن زمان در ۱۸ ایالت آمریکا شامل، کنکتیکت، فلوریدا، هاوایی، آیداهو، ایندیانا، آیوا، لوئیزیانا، مریلند، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک، اوهایو، اورگان، پنسیلوانیا، تگزاس، ویرجینیا، واشنگتن و ویسکانسین بررسی شده بود.

گرسنگی در ایالات متحده آمریکا

سال‌ها بعد از آغاز بحران مالی و اقتصادی، گرسنگی در ایالات متحده هنوز در سطح بالایی قرار دارد. بروز بحران مالی و اقتصادی در سال 2008 باعث افزایش قابل توجه گرسنگی در ایالات متحده شد. بر طبق آخرین گزارش دولت ( بر اساس جدیدترین آمار) منتشر شده در سپتامبر 2015، در سال 2013 از میزان بالای گرسنگی تا اندازه ای کاسته شد.

در سال 2014، 14 درصد از خانواده ها ( 17.5 میلیون خانواده، تقریباً یک هفتم)، از امنیت غذایی برخوردار نبودند . این میزان از 14.9 درصد سال 2011 کمتر است، که بالاترین میزان ثبت شده از زمان ثبت این آمار می باشد .

 در سال 2014، 5.6 درصد از از خانواده های آمریکایی (6.9 میلیون خانواده) امنیت غذایی بسیار پایینی داشتند. در این دامنه گسترده تر عدم امنیت غذایی، مصرف غذا در برخی از خانواده ها کاهش یافت و الگوهای تغذیه ای به دلیل منابع محدود در طول سال به دفعات دچار اختلال شد .

 در 9.4 درصد از خانواده های دارای فرزند، کودکان به دفعات در طول سال دچار عدم امنیت غذایی می شدند. این 3.7 میلیون خانواده به دفعات در طول سال قادر نبودند تا غذای کافی و مغذی برای فرزندان خود فرآهم کنند، اگرچه کودکان معمولاً از نظر الگوهای تغذیه ای نامنظم و مصرف غذای اندک که مشخص کننده امنیت غذایی بسیار پایین است، مورد محافظت والدین قرار می گیرند، در صورتی که خود والدین گرسنه هستند. اما در سال 2014 هم کودکان و هم والدین در 1.1 درصد از خانواده های دارای فرزند (422 هزار خانواده) مواردی از امنیت بسیار پایین غذایی را تجربه کردند .

میزان عدم امنیت غذایی به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از میانگین ملی برای خانواده های دارای درآمدهای نزدیک یا زیر خط فقر فدرال بود، که شامل خانواده های دارای کودکان تحت سرپرستی زنان مجرد یا مردان مجرد و خانواده های سیاه پوست و خانواده های اسپانیایی زبان می شد .

کالیفرنیا همچنان رکورد دار نرخ فقر در آمریکا

دفتر سرشماری آمریکا، داده‌هایی جدیدی در مورد فقر منتشر کرده که بر اساس آن کالیفرنیا بار دیگر بالاترین میزان فقر را در این کشور به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار دفتر سرشماری، نرخ فقر در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۸، ۱۸.۱ درصد و پس از آن ایالت لوئیزیانا با ۱۶.۵ درصد و در نهایت فلوریدا با نرخ فقر ۱۶.۲ درصدی به ترتیب بالاترین میزان فقر را به خود اختصاص دادند.

ارزیابی قدیمی در سنجش نرخ فقر نشان می‌دهد ایالتهای دیگر همانند می‌ سی سی پی، لوئیزیانا و نیومکزیکو به دلیل سطح پایین تحصیلات کارگران، فساد محلی و محیط‌ های غیر تجاری در نتیجه هزینه‌های زندگی در این مناطق به نسبت کمتر بوده و  میزان فقر در این مناطق بیشتر بوده است.

این در حالی است که شرایط زندگی در ایالت کالیفرنیا متفاوت است. در این ایالت دستمزد‌های بالا با هزینه‌های بالای زندگی خنثی می‌شود. در نتیجه تعجب آور نیست که در کالیفرنیا پیدا کردن مسکن ارزان بسیار به ندرت پیش می‌آید.

داده‌های مربوط به افراد بی خانمان که در کالیفرنیا زندگی می‌کنند از جمله بدترین آمار در میان ایالتهای مختلف آمریکا به شمار می‌آید. ایالت کالیفرنیا چهارمین و بدترین منطقه در آمریکا است. بر اساس آمار‌ها به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۳۳ بی خانمان یا کارتن خواب در خیابانهای کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

 

منبع: الوقت

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/16785


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.